Az elmaradt interjú(k)

 2011.02.24. 20:56

Ha valaki a címlap alapján azt hinné, hogy a Magyar Narancsban Kocsis Zoltán interjút olvashat arról, hogy miért nyilatkozta, amit nyilatkozott; az bizony csalódni fog, mert a berlini interjú kapcsán Bán Zoltán András elmélkedik egymaga két oldalon keresztül... (Azért azt szavazzuk meg, hogy a címlap képaláírása: "A fajszámoló művész" több mint zseniális.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nem járnak jobban azok a 168óra vásárlók sem, akik a címlap alapján joggal remélnek Heltai Péter interjút a pénzükért: a sok-sok oldalas portrét jegyző szerző valóban találkozott Heltaival, de interjú nem, sőt idézhető mondat is csak egyetlen született, ezt viszont rögtön a címlapra teszik, mintha interjú lenne a lap belsejében. 

 

 

 

 

 

Nem nagyon más, mint amikor a Chirac sajtótájékoztatót próbálták meg exkluzív interjúnak eladni. Ha csak a címlap alapján vásároltunk, akkor ezúttal ez pénzkidobás volt... Ügyes!

Címkék: interjú címlap 168óra hegel magyar narancs kocsis zoltán 168 heltai péter

A bejegyzés trackback címe:

https://nemszegyelli.blog.hu/api/trackback/id/tr572688446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makkfelső 2011.02.26. 09:00:39

kérdés, próbáltak-e interjút kérni, vagy eleve csak a saját elemzés volt a cél... de talán akad több olvasható cikk is, nem mindig a "címlap sztori" a legérdekesebb mindenkinek.

nadeeznincs 2011.02.27. 15:36:55

Kritikák Kocsis Zoltán februári müncheni és berlini hangversenyéről

Liszt Les Préludes-je menetindulóként

Felületes és durva szövésű: a karmester Kocsis Zoltán hiába próbál meg összhangot teremteni a [müncheni] Gasteigben a szólista, Daniel Müller-Schott és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar között. A gordonkaverseny lassú tételében hirtelen zavar támad. Egy madár kezd csicseregni. A rejtély megfejtése: egy ki nem kapcsolt mobil telefon. A tulajdonos pedig jó sokáig matat kézitáskája mélyén, míg sikerül a rakoncátlankodót elnémítania. Néhány zenész a színpadon még mosolyog is.
Ezen túl a Nemzeti Filharmonikus zenekar kevés okot adott a mosolygásra a Gasteigben. A karmester, az egykor figyelemreméltó zongorista, Kocsis Zoltán, most, mint interjúiból kitűnik, a budapesti jobboldali rendszer hajthatatlan támogatója, nem sokat tud bájról, eleganciáról, vagy finomságról. Liszt Les Préludes-je olyan volt, mint egy menetinduló. Beethoven hetedik szimfóniája felületes volt, a karmesternek csak a dallamszólamok voltak fontosak. A mélyvonósoknak, akik tőle jobbra voltak, Kocsis szinte végig hátat fordított. A fúvósok is kizárólag magukra voltak hagyva. Ezen a durva szövésű szőnyegen az érzékeny Daniel Müller-Schott nehezen tudott érvényesülni. Dvorák gordonkaversenyében tökéletes összhangra van szükség a zenekar és a szólista között. Ezen az estén ez nem valósult meg. Az este legfajsúlyosabb darabja Müller-Schott ráadása volt, Britten Op.80-as csellószvitjének első tétele, amelynek Largo-nyugalma már-már bachi intenzitású volt.

Volker Boser, Kulturvollzug, 2011. február 17. (Az eredeti német cikk szó szerinti fordítása)

A billentyűnyomogató: Kocsis Zoltán a {berlini} Filharmóniában vezényelt

Rossz néven kell vennünk Kocsis Zoltántól a pályamódosítást. Ha a világ egyik legjobb zongoristája a zongorát a karmesteri pálcára cseréli fel, ez komoly veszteség. Főleg akkor, ha az eredmény egy középszerű karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarral adott koncertje alapján arról sem győzött meg, hogy többre képes. Mindegy volt, mit vezényel, Liszt Les Préludes-jét, Dvorák Gordonkaversenyét, vagy Brahms negyedik szimfóniáját – Kocsis minden műhöz az önelégült maestro-attitűddel közelit. Zenekarát zongorának tekinti. A hangszerek neki billentyűk, amiket le kell ütni. Nem csoda, hogy egy Brahms szimfónia kibontakozási folyamata szétaprózottnak hangzik és a tempók inkább elrendelten, mint organikusan alakulnak És mekkora szakadék tátong a zongorista Kocsis finom Liszt-játéka és feszültséget nélkülöző Liszt vezénylése között! A Dvorák darabban is egymás melletti zenélést kapunk, bár színvonalasan. Az egyik oldalon ott van a gondosan bepróbált zenekari szólam, a másikon a 34 éves Daniel Müller-Schott, aki a csellóversenyek leghíresebbikét szerényen abszolválja, de hangszíne nem virágzik ki. Milyen jó lenne, ha Kocsis újra zongorázna.

Jörg Königsdorf, Der Tagesspiegel, 2011. február 22.(Az eredeti német cikk szó szerinti fordítása)
süti beállítások módosítása